コメットトレーラーのガススプリング交換 Gas springs exchange of Komet Trailer

コメットトレーラーのガススプリングがへたったので交換しました。

こちら側は元気ですが、反対がが弱っています。

Since the gas springs of the Komet trailer went out ,I exchanged them.

This side is normal, but the other side went out.

 

f:id:LS-6:20170630154946j:plain

 

 交換用のガススプリングは Anschau Technik より取り寄せました。

- gas struts outside 1本113ユーロ

- 送料が 115ユーロ

FEDEX を利用することから、送料がめちゃ高です。その代わりに、速攻で届きました。

 I ordered the gas springs from Anschau Technik.

- gas struts outside 113 EUR each

- Postage and handling to Japan 115 EUR

By using FEDEX, shipping cost is very expensive, but was delivered so quickly.

 

 クレジットカードが使えず、銀行振り込みのみであるのが面倒でした。

シティバンクの場合は振り込み先の事前登録が必要で時間がかかるので、

東京三菱銀行で振り込みました。翌日は着金していました。

海外送金は楽天銀行が手数料が安いので、この機会に口座を開設しました。

Anschau Technik does not accept to pay by credit card. I made an international bank transfer and it took time and effort.

 

f:id:LS-6:20170630155159j:plain

 

 交換作業は簡単です。

トレーラーのふたを持ち上げ、富士登山の際に利用した杖を本体とふたの間に挟みます。

ボルトを外して、ガススプリングを交換します。ボルトがやせていたので、同時に交換しました。

 

Exchange work was very easy.

Lift the cover of the trailer, and pinch the stick which I used during Mt. Fuji climbing between the main body and the cover.

Removed the bolts and exchanged the gas springs.

Since the bolts was thin, I exchanged them at the same time.